مسجد امام حسن مجتبی (ع) - شهرستان تایباد

پایگاه اینترنتی کریم اهل بیت

مسجد امام حسن مجتبی (ع) - شهرستان تایباد

پایگاه اینترنتی کریم اهل بیت

تبرک جستن اصحاب

نمونه هایی از تبرک جستن صحابه از پیامبر(ص) در صحیح بخاری وصحیح مسلم

بخاری در صحیحش از مالک بن اسماعیل از اسرائیل از عاصم از ابن سیرین نقل کرده که گفته:به عبیده گفتم :مقداری از موی پیامبر(ص) نزد ماست که از طریق انس یا خاندان انس ، به ما رسیده است.گفت: همانا اگر یک موی پیامبر نزد من باشد ، بهتر است از دنیا و ما فیها(صحیح بخاری ج1ص54 کتاب الوضو – باب الوضوء الذی یغسل به شعر الانسان)

وهمچنین بخاری از محمد بن عبدالرحیم نقل کرده که گفت:سعیدبن سلیمان به ما خبر داد از عقاد از ابن عون از ابن سیرین از انس که گفت:وقتی رسول الله(ص) سر خود را اصلاح کرد،ابو طلحه نخستین کسی بود که چند موی سر حضرت را برداشت. (همان)

پس اگر انس بن مالک ، صحابی معروف، موی پیامبر(ص) را نزد خود نگه می دارد وآن را به بعضی از خانواده و یارانش هدیه می دهد و اگر آن صحابی می گوید : یک موی پیامبر(ص) اگر نزد من باشد ، بهتراست از دنیا و ما فیها ، این دلیل روشنی است بر اینکه اصحاب به تمام اشیایی که مربوط به پیامبر(ص)بود تبرک می جستند واین رد بر وهابیت است که به خاطر تبرک جستن به آثار رسول خدا(ص)حجاج وزائران مکه مکرمه و مدینه منوره را مورد آزار واذیت قرار می دهند

جالب اینجاست که در صحیح بخاری بابی به ورع پیامبر وعصایش و شمشیر ش ولیوانش و انگشترش وآنچه خلفاء پس از او از آنها استفاده کردند وهمچنین از مو و کفش و ظرفهای حضرت واز آنچه اصحابش پس از وفاتش ، مورد تبرک قرار می دادند، اختصاص داده است.(صحیح بخاری ج4-ص100-باب دعاء النبی الی الاسلام والنبوه)

ما بااینکه ایمان داریم خدای سبحان قادر بود که :

یعقوب را بدون نیاز به پیراهن یوسف دوباره بینا کند

آب را بدون نیاز به زدن عصای موسی از سنگ بیرون آورد

نیل را بدون نیاز به زدن عصای موسی بشکافد

مرده را بدون نیاز به زدن قسمتی از اعضای گاو بر آن زنده کند(بقره 72و73)

و...

ولی خداوند برای همه این کارها ، واسطه و وسیله قرار داد تا مردم بفهمند که وسیله و واسطه ، سنت خدا در خلقش است وهرگز شرک به خدا نیست ،چنانچه وهابیت ادعا دارد.

جالبتر اینکه در صحیح بخاری آمده است:

صحیح بخاری از آدم نقل می کند که شعبه گفت: حکم مارا حدیث کرد به اینکه شنیدم ابا جحیفه گفت:ظهر روزی گرم پیامبر(ص) بر ما وارد شد، آب آوردند تا حضرت(ص) وضو بگیرد ، پس وضو گرفت ومردم اضافه آب وضویش را می گرفتند و به سر وصورت خود می مالیدند.

پیامبر نماز ظهر و عصر خود را خواند در حالی که جلوی حضرت(ص) عصایی بود ، سپس ابو موسی گوید: پیامبر(ص) در خواست کرد ظرفی از آب برایش آوردند پس دست وصورتش را را با آن آب شست ودر ظرف آب دهان انداخت سپس به آنها فرمود: از این آب بیاشامید و بر صورت وسینه خود بریزید.(صحیح بخاری ج1ص59 کتاب وضو باب استعمال فضل وضوء الناس)

وهابیت کجاست با این حقایق روش ویا شاید بر قلبهای آنان مهر زده شده است؟!!

وباز در صحیح بخاری است که:

... پیامبر آب بینی اش را نمی انداخت جز آنکه در کف دست یکی از افراد قرار می گرفت ، پس با آن بر صورت و بدن خود می مالید و اگر وضو می گرفت در استفاده از زیادی آب وضویش ، مرافعه می کردند .(صحیح بخاری ج3ص254 کتاب الشروط باب الشروط فی الجهاد و المصالحه مع اهل الحروب)

همانطور که می بینید این متن از برترین کتاب اهل سنت آمده است

بخاری ومسلم هر کدام در صحیح خود جریان جنگ خیبر را آورده اند که بعد از اینکه دو نفر اول نتوانستند در خیبر پیروز شوند پیامبر(ص) فرمود فردا پرچم را به دست کسی می دهم که خداوند به دستش پیروزی می آورد ، او خدا و رسولش را دوست می دارد ، و خدا ورسولش او را دوست می دارند .در طول شب صحابه در این اندیشه بودند که فردا پرچم به دست چه کسی سپرده می شود، وهر کس دوست می داشت همان شخص مورد نظر باشد. فردا که شد پیامبر(ص) علی را خواست . گفتند وی از درد چشم رنج می برد ، پس پیامبر(ص) آب دهانش را بر چشم علی مالید و برای او دعا کرد ف و او شفا یافت ، گویا اصلا مرضی نداشت ، پس پرچم را به دست او داد و...(صحیح بخاری ج4ص73کتاب الجهادو السیر- صحیح مسلم ج4ص1872ح2406)

در صحیح بخاری از جابر نقل می کند که گفت :پیامبر(ص) به عیادت من آمد ، در حالی که از شدت بیماری بی هوش شده بودم ، پس حضرت (ص) وضو گرفت و از آب وضویش برمن پاشید ، من بهوش آمدم ...(صحیح بخاری ج1ص60)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد