مسجد امام حسن مجتبی (ع) - شهرستان تایباد

پایگاه اینترنتی کریم اهل بیت

مسجد امام حسن مجتبی (ع) - شهرستان تایباد

پایگاه اینترنتی کریم اهل بیت

عواقب درمان نکردن لجبازی کودکان در بزرگسالی

جهانگیر کرمی اظهار کرد: درمان نکردن لجبازی در کودکان زمینه‌های پرخاشگری و اضطراب در دوره نوجوانی را افزایش می‌دهد.وی افزود: لجبازی کودکان به صورت مقابله جویی با منابع قدرت مانند پدر و مادر خود را نشان می‌دهد، به نحوی که معمولا کودکان خواسته والدین را انجام نمی‌دهند یا به نوعی برخواسته خود پافشاری کرده و یا عمدا کاری می‌کنند که می دانند باعث ناراحتی آنها می‌شود.وی با اشاره به این‌که لجبازی کودکان در بعضی از سنین مانند سه سالگی جزء رشد طبیعی محسوب می‌شود، افزود: در این شرایط کودک با لجبازی می‌خواهد اعلام استقلال و موجودیت کند، ولی در صورتی که شدت آن بیش از حد انتظار باشد، نشان‌دهنده یک اختلال است.

ادامه مطلب ...

شرک در بوسیدن ضریح

آیابوسیدن ودست کشیدن ضریح ائمه(ع) شرک است؟

1-درباره بوسیدن ضریح و قبور ائمه که بسیارى از مخالفان شیعه آن را حمل بر سجده مى کنند باید گفت:

اولاً :اعمال هر کسى در گرو نیت او مى باشد إنّما الأعمال بالنّیات

شرح سنن النسائى، ج 7، ص242 ; فتح البارى، ج 1، ص9.

ثانیاً: بوسیدن ضریح و قبور ائمه به قصد سجده بر آن ها نیست بلکه براى اظهار شدت و کثرت علاقه و محبت به آن ها است. بنابراین، این کار به منزله تکریم و تعظیم آن ها است و هیچ شیعه اى به قصد و نیت خدا بودن یا شریک براى خدا قرار دادن، هرگز این چنین بر روى خاک نمى افتد(( هر چند شایسته نیست با چنین حالتى که مخصوص خداى متعال است در برابر و مقابل غیر خدا و بدون نیت قرار گیرد))
ادامه مطلب ...

تبرک جستن اصحاب

نمونه هایی از تبرک جستن صحابه از پیامبر(ص) در صحیح بخاری وصحیح مسلم

بخاری در صحیحش از مالک بن اسماعیل از اسرائیل از عاصم از ابن سیرین نقل کرده که گفته:به عبیده گفتم :مقداری از موی پیامبر(ص) نزد ماست که از طریق انس یا خاندان انس ، به ما رسیده است.گفت: همانا اگر یک موی پیامبر نزد من باشد ، بهتر است از دنیا و ما فیها(صحیح بخاری ج1ص54 کتاب الوضو – باب الوضوء الذی یغسل به شعر الانسان)

وهمچنین بخاری از محمد بن عبدالرحیم نقل کرده که گفت:سعیدبن سلیمان به ما خبر داد از عقاد از ابن عون از ابن سیرین از انس که گفت:وقتی رسول الله(ص) سر خود را اصلاح کرد،ابو طلحه نخستین کسی بود که چند موی سر حضرت را برداشت. (همان)
ادامه مطلب ...

مهر پرستی شیعیان

وهابی ها و اهل سنت به شیعه اتهام مهر پرستی می زنند آیا این صحیح است؟

فرق بین مسجود له و مسجود علیه :

یکی از ایراد‌هایی که وهابی‌ها به شیعیان می‌گیرند ، این است که می‌گویند شما مهر پرست هستید و خیال می‌کنند که نمازگذار مهری را که جلوی خود گذاشته است ، عبادت می‌کند ! .

در جواب این مطلب باید گفت که متأسفانه وهابی‌ها فقط به دنبال این هستند که با کوچکترین بهانه مشرک بودن شیعیان را ثابت کنند ؛ با این که خود آن‌ها می‌دانند که شیعیان اگر بر مهر سجده می‌کنند ، نه به این خاطر است که مهر را عبادت کنند ؛ بلکه فقط به این خاطر است که به پاک بودن آن اطمینان دارند و و نیز یقین دارند که این تربت جزئی از زمین هستند .
ادامه مطلب ...

بنای مساجد بر قبور

نمونه های بنای مساجد بر قبور ونماز در آنها از مکه تا دیگر بلاد اسلامی

1-مسلمانان در زمان پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و بعد از آن، در کنار بیت الله الحرام، طواف می کردند. مِنْ جمله از طواف ها، طواف بر محور حجر اسماعیل (علیه السلام) است. در داخل حجر اسماعیل (علیه السلام)، قبر حضرت اسماعیل (علیه السلام) و مادرش هاجر قرار دارد. این را، احدی منکر نمی شود.

ابن سعد در طبقات کبری، ج1، ص52 می گوید:

لما بلغ اسماعیل عشرین سنة، توفیت أمه هاجر وهی ابنة تسعین سنة، فدفنها إسماعیل فی الحج ... توفی إسماعیل بعد أبیه، فدفن داخل الحجر، مما یلی الکعبة مع أمه هاجر.
ادامه مطلب ...

دلایل مشروعیت زیارت قبور

چه دلیلى بر مشروعیت زیارت قبور داریم؟

در پاسخ این پرسش ، از کتاب و سنّت مى‏توان بهره جست و فعل صحابه نیز بر آن بوده:

الف - قرآن کریم :

وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوکَ.... نساء : 64.

اگر به خود ستم کردند ، سراغ تو مى‏آیند و استغفار مى‏کنند و تو اى محمد ، براى آنان طلب مغفرت کنى
ادامه مطلب ...

محل سجده در کتب اهل سنت

در کتاب صحیح بخاری، ج1، ص86 از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) نقل می‌کند:و جعلت لی الارض مسجدا و طهورا.خداوند، زمین را برای من هم سجده گاه قرار داده است و هم محل تیمم.

آقایان اهل سنت که تیمم می کنند، آیا روی فرش تیمم می کنند یا روی خاک؟ همانگونه که تیمم بر خاک جایز است، سجده هم باید بر خاک و زمین باشد.

خود آقایان صراحت دارند، مانند صحیح مسلم، ج2، ص62 که مفصل آورده است بر اینکه:رأیته یصلى على حصیر یسجد علیه.
ادامه مطلب ...

ازدواج عثمان با دو دختر رسول

آیا جناب عثمان با دو دختر پیامبر(ص) ازدواج کرد که به وی لقب ذوالنورین دادند؟

یکی از فضیلت‌هایی که برای عثمان بن عفان نقل کرده‌اند ، ازدواج با دو دختر نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم به نام‌های رقیه و ام کلثوم است . در این باره نظریات مختلفی وجود دارد ، اهل سنت با قاطعیت تمام بر آن پافشاری می‌کنند ؛ اما از طرف دیگر برخی از محققین شیعه بر این اعتقاد هستند که همسران عثمان هیچ کدامشان دختر پیامبر نبودند ؛ بلکه ربیبه آن حضرت و دختران خواهر حضرت خدیجه بوده‌اند و برای این احتمال دلایلی نیز ذکر کرده اند که ما بدون هیچگونه اظهار نظر این دلایل را به صورت مختصر نقل و قضاوت به عهده خوانندگان گرامی وا می گذاریم .
ادامه مطلب ...

نفع و ضرر مرده

آیا فردی که مرده است ( کنایه از انبیا و صالحین ) نمی تواند هیچ نفعی را برای خودش جلب کند  و یا ضرری  را از خودش دفع کند ؟!

محمد عبدالوهاب می گوید:المیت لا یملک لنفسه نفعاً ولا ضراً فضلاً لمن سأله أن یشفع له إلى اللَّه... .(مجموعة المؤلفات  ج1 ، ص  296 ، ج 4 ص 42 .)فردی که مرده است ( کنایه از انبیا و صالحین ) نمی تواند هیچ نفعی را برای خودش جلب کند  و یا ضرری  را از خودش دفع کند چه برسد به اینکه  بخواهد برای کسی طلب شفاعت کند .

این نظر ابن عبدالوهاب و پیروانش نیز مانند بقیه نظراتشان مخالف با آیات قرآن و نظریات تمامی علمای اسلام است . و این در حالی است که روایات متعددی در این زمینه  از منابع معتبر اهل سنت داریم که انبیاء علیهم السلام زنده هستند . به این عبارات توجه کنید :
ادامه مطلب ...

تهمت زنا به همسر پیامبر

گروهی از صحابه رسول خدا به یکی از زنان پیامبر تهمت زنا زدند و مطالب زیادی مطرح شد تا اینکه از جانب خدا آیه زیر در برائت همسر رسول خدا از زنا نازل شد :إِنَّ الَّذِینَ جَاءُوا بِالْإِفْکِ عُصْبَةٌ مِنْکُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرًّا لَکُمْ بَلْ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ لِکُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ مَا اکْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِی تَوَلَّى کِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِیمٌ.(نور آیه 11)در حقیقت ، کسانى که آن بهتان ( داستان اِفک) را ( در میان ) آوردند ، دسته اى از شما بودند . آن ( تهمت ) را شرّى براى خود تصوّر مکنید بلکه براى شما در آن مصلحتى (بوده) است . براى هر مردى از آنان ( که در این کار دست داشته) همان گناهى است که مرتکب شده است ، و آن کس از ایشان که قسمت عمده آن را به گردن گرفته است عذابى سخت خواهد داشت .

اما نسبت به شان نزول این آیه که در شان عایشه یا ماریه قبطیه است و چه زمانی نازل شده است و آیا نزول این آیه فضیلتی برای عایشه یا ماریه می آورد بحثها و اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.
ادامه مطلب ...