شیعه دروغ میگوید که در منابع اهل سنت روایاتی مبنی بر این وجود دارد که تشیع از زمان رسول الله وجود داشته است؟
جواب :شیعه حقیقت را میگوید اما ظاهرا این نویسنده وهابی اهل حقیقت نیست و
مطلب به این واضحی را هم میخواهد انکار کند. برای روشن شدن این مطلب که
شیعه از زمان خود حضرت رسول صلی الله علیه و اله و سلم وجود داشته برخی از
این روایات را که تماما از منابع اهل سنت میباشند را خدمت شما عزیزان
تقدیم میکنیم:
1-قال تعالى ( إن الذین آمنوا وعملوا الصالحات أولئک هم خیر البریة ) . لما
نزلت هذه الآیة قال الرسول لعلی یا علی ( ع ) هم أنت و شیعتک . سورة
البینة ، آیة 7 (1) زمانی که آیه ( إن الذین آمنوا وعملوا الصالحات أولئک
هم خیر البریة ) نازل شد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به علی امیر
المؤمنین فرمودند : منظور از این آیه تو و شیعیانت هستید .
چرا اسم امام علی علیه السلام در قرآن نیامده است؟
جواب:در قرآن کریم کلیات احکام و معارف آمده است ؛ ولی تفصیل و تشریح آن را
به عهدۀ نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم گذاشته شده است ؛ چنانچه
خداوند در قرآن کریم میفرماید :وَأَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الذِّکْرَ
لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ وَلَعَلَّهُمْ
یَتَفَکَّرُونَ . النحل / 44 .ترجمه:و این قرآن را به سوى تو فرود آوردیم ،
تا براى مردم آنچه را به سوى ایشان نازل شده است توضیح دهى ، و امید که
آنان بیندیشند .وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ إِلَّا لِتُبَیِّنَ
لَهُمُ الَّذِی اخْتَلَفُوا فِیهِ . النحل /64 .ترجمه:و ما [این ] کتاب را
بر تو نازل نکردیم ، مگر براى اینکه آنچه را در آن اختلاف کرده اند ، براى
آنان توضیح دهى .و با آیات فراوانی اطاعت از آن حضرت را برای همۀ مردم
واجب کرده است ؛ از جمله :وَمَا آَتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا
نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا . الحشر / 7 .ترجمه:و آنچه را فرستاده [ او ]
به شما داد ، آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت ، بازایستید.و دهها
آیۀ دیگری که به جهت اختصار به همین یک آیه اکتفا میشود .
آیا برخی اعتقادات شیعیان غلو آمیز نیست؟
نظر علمای اهل سنت در باره خلط وهابیت میان شیعه و غلات:
آیا امام علی با سقیفه موافقت کرد و با آنان بیعت نمود؟
جواب: نه، هرگز امام علی با وضعیت موجود موافقت نکرد و سکوت هم ننمود، بلکه
علی رغم تهدید، با آنان احتجاج کرد و بیعت ننمود. ابن قتیبه در تاریخش
آورده است که علی به آنان گفت: «به خدا قسم با شما بیعت نمیکنم و شما
سزاوارتر به بیعت با من هستید». و همسرش فاطمه زهرا را با خود به مجالس
انصار میبرد و اعلام مخالفت مینمود، ولی آنان پوزش میطلبیدند و
میگفتند که ابوبکر بر او سبقت گرفته است.
بخاری یادآور شده است که علی در طول مدت حیات فاطمه، بیعت نکرد. وقتی فاطمه
از دنیا رفت هیچ یار و یاوری برای خود نیافت، ناچار به مصالحه با ابوبکر
شد.
عثمان الخمیس می گویند:
عده اى از مفسرین اهل سنّت ، آیه فوق را اختصاص مى دهند به همسران پیامبر
صلّى اللّه علیه و آله از جهت اینکه آیه در وسط آیاتى آمده است که در رابطه
با زوجات پیامبر صلّى اللّه علیه و آله نازل شده اند. و آن آیات عبارتند
از :وَاءُسَرِّحْکُنَّ سَرَاحًا جَمِیلاً * وَإِنْ کُنتُنَّ تُرِدْنَ
اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالدَّارَ الاَْخِرَةَ فَإِنَّ اللَّهَ اءَعَدَّ
لِلْمُحْسِنَ تِ مِنکُنَّ اءَجْرًا عَظِیًما* یَ نِسَآءَ النَّبِىِّ مَن
یَاءْتِ مِنکُنَّ بِفَ حِشَةٍ مُّبَیِّنَةٍ یُضَ عَفْ لَهَا نُّؤْتِهَآ
اءَجْرَهَا مَرَّتَیْنِ وَاءَعْتَدْنَا لَهَا رِزْقًا کَرِیمًا* یَنِسَآءَ
النَّبِىِّ لَسْتُنَّ کَاءَحَدٍ مِّنَ النِّسَآءِ إِنِ اتَّقَیْتُنَّ فَلاَ
تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِى فِى قَلْبِهِى مَرَضٌ وَقُلْنَ
قَوْلا مَّعْرُوفًا* وَقَرْنَ فِى ةَ وَاءَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ
إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ اءَهْلَ الْبَیْتِ
وَیُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا* وَاذْکُرْنَ مَا یُتْلَى فِى بُیُوتِکُنَّ
مِنْ ءَایَتِ اللَّهِ وَالْحِکْمَةِ إِنَّ اللَّهَ کَانَ لَطِیفًا
خَبِیرًا)(1)