یکى دیگر از مواردى که مخالفین برای درست بودن کار خلیفه شان در جریان غصب فدک به آن استناد میکنند حدیث: «إنّ الأنبیاء لم یورثوا دیناراً ولا درهماً» است. آنها میگویند:«کلینى در کافى از ابى عبداللّه علیه السلام نقل کرده است که رسول خدا صلى اللّه علیه وآله فرمود:وإنّ العلماء ورثة الأنبیاء، إنّ الأنبیاء لم یورّثوا دیناراً ولا درهماً ولکن ورّثوا العلم، فمن أخذ منه أخذ بحظّ وافر.(کافى: 1 / 34 حدیث 1، باب ثواب العالم والمتعلّم.)همانا علما از پیامبران ارث مى برند; به راستى که پیامبران دینار و درهم به ارث نگذاشته اند، بلکه علم به ارث گذاشته اند. پس کسى که از آن برگیرد سهم بسیار برده است.وى ادامه مى دهد که مجلسى (مرآة العقول: 1 / 111 حدیث 1) از کلینى نقل مى کند و مى گوید:این حدیث دو سند دارد که سند نخست آن مجهول و دومین سند آن حسن یا موثّق است که از صحیح کمتر نمى باشند.
ادامه مطلب ...عناوین:
اولین اختلاف در وضو
در وضو دستان را چگونه بشوییم؟
حکم پاها چیست؟ شستن است یا مسح؟
وهابیون که اصول عقایدشان را از شیخ
الاسلام ( ! ) ابن تیمیه فرا می گیرند ، قائل به تجسیم خداوند متعال می
باشند . ابن تیمیه در الفتاوى الکبرى ج 5 ص 192 می نویسد :
آیا مراسم عزادارى از دوران صفویه رواج یافت؟
عزادارى بر امام حسین علیه السلام از زمان شهادت او بوده است؛ ولى تا زمان
آلبویه (در سال 352 ق) این عزادارى مخفى بود. قبل از قرن چهارم، عزادارى
براى امام حسین علیه السلام ، علنى نبود و نهانى در خانهها انجام مىگرفت؛
اما در نیمه دوم قرن چهارم، سوگوارى در روز عاشورا آشکار و در کوچه و
بازار انجام مىیافت. عموم مورخان اسلامى - مخصوصاً مورخانى که وقایع را به
ترتیب سنواتى نوشتهاند؛ از قبیل ابنجوزى در کتاب منتظم و ابناثیر در
کتاب الکامل و ابنکثیر در کتاب البدایة و النهایه و یافعى در مرآت الجنان و
ذهبى و دیگران - در ضمن ذکر وقایع سال 352 و سالهاى بعد از آن، کیفیت
عزادارى شیعه را در روز عاشورا نوشته اند.